Fa poques setmanes, en un viatge a Las Vegas i Califòrnia, com
que anàvem quatre persones, vam decidir no agafar el transport públic perquè
vam suposar que seria més llarg i possiblement hi hauria poca diferència de
preu. Utilitzaríem una d’aquestes plataformes de vehicles de transport amb
conductor. En definitiva, vam fer tots
els trajectes a peu o amb VTC, i
l’experiència la podem qualificar amb una nota molt alta.
Vam fer els desplaçaments amb una de les companyies més
conegudes: Lyft.
Aquí teniu l’enllaç a la Wiquipèdia en què s’explica què és
Lyft: https://es.wikipedia.org/wiki/Lyft
A la fitxa hi posa:
Seu principal: San Francisco, Califòrnia, Estats Units
Fundació: juny de 2012. Director general: Logan Green (juny
de 2012)
Ingressos: 1 miler de milions USD (2017) Fundadors: Logan
Green, John Zimmer
Has de donar-te d’alta i baixar-te l’aplicació al mòbil, una operació
que es fa en pocs passos, molt senzilla. Poses les teves dades, el compte
corrent per pagar el viatge i poca cosa més. Quan demanes un servei de VTC, al
cap de pocs segons t’informen del vehicle que hi ha més a prop de la teva zona,
del lloc de destinació, del nom del conductor i de la marca, model i matrícula
del vehicle. I, molt important: et calcula el temps aproximat de trajecte i el preu
final, un preu que no es modifica per cap circumstància; abans de pujar al
cotxe ja saps quin preu pagaràs pel servei. Això vol dir que no es paga amb
diners en efectiu, sinó que el càrrec arriba al compte bancari donat.
Es tracta de vehicles impecablement nets, música sense
estridències de cap mena...; alguns fins i tot t’oferien aigua i llaminadures. En
finalitzar el servei, pots qualificar el conductor amb la nota oportuna (puntualitat,
amabilitat...). Se suposa que aquestes dades han de servir per millorar-los la
seva nota o de cara a possibles gratificacions per la seva tasca a l’empresa.
Un conductor, simpàtic, ens va dir: “Poseu-me una nota alta, que és el primer
dia que treballo per aquesta empresa!"., Abans treballava per Uber, una altra
empresa important de VTC. Alguns vehicles deuen poder treballar indistintament
per les dues companyies ja que al vidre frontal hi porten dos cartellets.
L’espera del vehicle després de demanar-lo era d’uns 2 ,3, 4
o... 5 minuts com molt, excepte en un cas, però érem als afores, a la sortida
d’un museu, i hi havia dotzenes de persones cercant un transport d’aquestes
característiques (en aquest cas l’espera va ser d’uns 20 minuts, aproximadament).
Per tant, aquestes empreses han de disposar d’una flota gran per a ciutats importants,
i també deuen valorar-ne les necessitats: si és una ciutat turística, el negoci
deu tenir moltes més possibilitat d’èxit.
Un bon exemple, més tècnic i no tan pràctic com l’exposat
aquí, l’explica l’economista Miquel Puig
a l’Ara el 8-2-2019. Hi exposa el cas
concret de Nova York, i és un article molt interessant:
En definitiva, una molt bona
experiència i recomanable l’empresa VTC. Compareu, analitzeu i si podeu,
escolliu el millor servei.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada